Kumho betekent mooi, rustig meer en is de naam van een bekende Koreaanse bandenfabrikant. Het bedrijf Kumho is één van de tien grootste bandenfabrikanten ter wereld. In de fabrieken in China, Korea en Vietnam worden bijna 60 miljoen banden geproduceerd. In Korea alleen al heeft het bedrijf drie productiebedrijven. In de fabrieken zijn banden voor auto’s, bestelwagens, vrachtwagens en andere vierwielige voertuigen vervaardigd. Chevrolet, Hyundai, Kia en Volkswagen zijn enkele van de autofabrikanten die Kumho banden gebruiken als originele uitrusting voor hun auto’s. De banden worden in ongeveer 180 landen wereldwijd verkocht. Kumho heeft drie onderzoekscentra die voortdurend werken aan de verbetering van de band technologie. De onderzoekscentra van Kumho bevinden zich in Korea, de Verenigde Staten en in het Verenigd Koninkrijk. Elk van deze organisaties is gericht op innovatieve technologie die is afgestemd op de markt van de respectievelijke locatie. Het hoofdkantoor is gelegen in Gwangju, Zuid-Korea. Kumho levert ook banden voor formule 3 racewagens. Zelfs voor F1 heeft Kumho banden ontwikkeld. De onderneming toont daarmee aan dat Kumho voor de meest geavanceerde motorsport technologie staat. Kumho is voor meer dan 15 jaar betrokken bij de autosport. Er is in deze periode grote vooruitgang en succes geboekt. Tegenwoordig zijn de rally en race banden van Kumho ook erkend voor hun prestaties, zoals de gevestigde Kumho banden voor dagelijks gebruik. Kumho produceert banden voor alle gebieden van de motorsport. Het maakt niet uit welke motorsport u beoefent, bij Kumho vindt u de meest geschikte producten. Kumho sponsort ook de Europese Formule race.
Kumho is in 1960 opgericht onder de naam SamyangTire Co en produceerde op dat moment ongeveer 20 banden per dag. Aan het eind van de jaren ’60 kocht het bedrijf de firma Kumho KS Mark op, en begon Oost-Azië te voorzien van banden. In 1969 ontwikkelde Kumho de eerste winterbanden voor het rijden op sneeuw. In de late jaren ’60 en ’70 streefde de Koreaanse overheid ernaar om de economie van het land weer op te bouwen. Voor Kumho betekende dit hard werken om het doel van de overheid te bereiken. In de loop van de tijd werd de Gwangju fabriek gebouwd en in gebruik genomen. Door de samenwerking met UNI Royal VS kon Kumho haar producten wereldwijd verhandelen. Ondanks de oliecrisis was Kumho in staat om in de jaren ’70 met succes uit te breiden en waren ze in 1976 leidend bandenproducent in Korea. In de jaren ’80 stond het bedrijf voor veel uitdagingen, die inmiddels met succes zijn opgelost. Het bedrijf zette haar uitbreiding voort. Kumho ontwikkelde zich ook in de jaren ’90 verder en nam een herstructurering van de onderneming aan, die het voor Kumho mogelijk maakte om te concurreren op de internationale markt. In 1996 werd de naam van het bedrijf naar KumhoTire Co, Ltd veranderd. Tijdens de jaren 2000, heeft Kumho haar positie in de internationale markt gevestigd, haar groei doorgezet en meerdere nieuwe locaties geopend.
In aanvulling op de productie is Kumho ook betrokken bij sociale kunst- en cultuurprojecten. Het bedrijf hecht er waarde aan om door middel van haar bijdrage aan de kunst en cultuur aan verbetering van de samenleving bij te dragen. In 1977 werd voor dit doel de Kumho Culturele Stichting opgericht. De stichting zet zich in voor klassieke muziek en beeldende kunst. De stichting schenkt subsidies aan kunstenaars en musici, organiseert trainingen en verhuurt ongewone muziekinstrumenten. De Stichting heeft ook de Kumho Art Hall, een centrum voor klassieke muziek. De concertzaal is speciaal ontworpen voor kamermuziek concerten. In de Kumo Art Hall vinden jaarlijks ongeveer 200 concerten plaats. Kumho ziet kunst als een middel voor sociale verbetering. Tegenwoordig is de KumhoCultural Foundation één van de belangrijkste kunst sponsors in Korea.
Sinds haar oprichting heeft het bedrijf zich ingezet om een betrouwbaar bedrijf te starten voor veilige en betrouwbare banden. Kumho hecht belang aan de duurzaamheid van al haar activiteiten. De resultaten van deze inspanningen zijn vandaag de dag duidelijk – Kumho is één van de toonaangevende bandenfabrikanten ter wereld. Als u een betrouwbare band met een uitstekende rijervaring wilt, dan zijn banden van Kumho de juiste voor u. Bovendien tracht Kumho de banden zo milieuvriendelijk mogelijk te produceren. Eén van de belangrijkste doelen is om ook ecologisch toonaangevend te zijn en om het milieu te beschermen door de ontwikkeling van nieuwe technologieën. U kunt er dus als klant zeker van zijn dat Kumho zijn banden niet alleen optimaal ontworpen heeft voor uw comfort, maar ook de nadruk op milieuvriendelijke productie legt. Kumhoverheugd zich op uw suggesties en ideeën die bijdragen aan de verbetering van het bedrijf of haar producten. Voor feedback van klanten openstaan is één van de principes van Kumho. Laat ons bedrijf graag uw gedachten, meningen en ervaringen met Kumho banden weten. Kumho is er voor haar klanten, ook als u hulp bij het kiezen van de juiste banden voor uw voertuig nodig heeft.